Onze activiteiten

De Gooise Schaakvereniging heeft een gevarieerd aanbod voor schaakspelers van alle leeftijden en spelniveau.

Jeugdschaak

Schaaktraining - Interne jeugdcompetitie - Externe SGS-competitie - Schaaktoernooien

Basisschoolkinderen kunnen op donderdagavond van 18.45 - 20.00 uur bij ons komen schaken. We hebben voor hen een aangepast programma gebaseerd op de Stappenmethode van Brunia waarbij we vooral aandacht hebben voor het leertempo en schaakinzicht van elk kind individueel.

Schoolschaak

Schoolschaaktraining - Schoolschaaktoernooi voor basisscholen

Elk jaar organiseert onze vereniging ter voorbereiding op het Schoolschaaktoernooi een gratis schaaklessenreeks op vrijdag. Alle basisschoolkinderen uit de regio zijn van harte welkom om hieraan deel te nemen!

Daarnaast organiseren wij ook elk jaar het Schoolschaaktoernooi voor basisscholen uit Huizen.

12+ schaak

Schaaktraining voor middelbare scholieren - Deelname aan seniorencompetitie - Schaaktoernooien - Externe SGS-competitie C-team / Seniorenteam

Middelbare scholieren kunnen hun schaakhart ophalen op vrijdagavond van 19.00-20.00 uur! Zij krijgen een uur lang schaaktraining op hoger niveau, waarbij de nadruk met name ook ligt op partijanalyse. Uit je fouten leer je immers nog het meeste.

Daarnaast krijgen zij de kans om deel te nemen aan de Seniorencompetitie op vrijdagavond van 20.00 - 22.00 uur en aan de Externe competitie (zowel jeugdteam als seniorenteam) en nemen we geregeld deel aan een extern schaaktoernooi.

18+ schaak

Schaaktraining - Intern Rapidtoernooi - Interne Competitie - Externe SGS-competitie - Externe Toernooien

Ook volwassen schakers zijn bij de Gooise Schaakvereniging aan het juiste adres! Zij krijgen schaaktraining van 19.00 - 20.00 uur op vrijdagavond en kunnen daarnaast deelnemen aan de interne en externe seniorencompetitie.

Het seniorenschaak is modulair opgebouwd. Zo kun je al volwassen schaker zelf heel flexibel jouw eigen schaakprogramma samenstellen helemaal afgestemd op jouw eigen leven. Zo kun je ervoor kiezen om elke week te komen schaken, of misschien maar 1x per maand of alleen deelnemen aan de externe competitie, of wel deelnemen aan de interne competitie maar geen schaaktraining volgen, of omgekeerd! Alles kan!

55+ schaak

Vrijblijvende schaakmiddag op maandag

Oudere schakers kunnen op maandagmiddag van 14.00 - 16.00 uur terecht in de Brassershoeve in Huizen voor een stevige schaakpartij in een hele gezellige setting.

Deze activiteit is overigens geheel gratis en vrijblijvend! Gewoon lekker schaken!

No Comments Yet.